Mengorat Abang Macho Di MUAZFARIS.COM

Monday, November 29, 2010

Bujang Sentiasa Senang...




“kamu tak ada awek ke?”

“Tak ada la,akak”

“HA? Tipu la muka macam kamu ni tak ada awek. Kamu jangan nak kencing saya”

“ Betol la kakak. Kenapa dengan muka saya ni? Ada cop apa-apa ke? Hehehe..”

“ Sumpah kamu tak ada?” Dia tak puas hati lagi..

“Ye la akak, tak kan la saya nak tipu akak kot.”

Muhammad terus pergi meninggalkan akak kerani tersebut . Akak itu masih terkedip-kedip mata dengan muka separuh tak percaya dengan dialog yang baru berlaku tadi..Dia jalan sambil tersenyum..Apa la akak ni, aku cakap tak ada awek dia tak percaya. Muka aku ni tak ada la macam Rain sampai nak pelik aku tak ada awek..haishh..

Dua jam kemudian…

“Akak, saya tak nak masuk kelas boleh tak.saya nak duduk sini lepak dengan akak. Hehe..” Tersengih dia macam kerang busuk..

“Aih, asal muka dah macam garam belacan ni? Masam-masam manis je? Pagi tadi ceria je..”

“Ni saya nak cerita dengan akak ni. Saya ada masalah la. Akak sudi dengar tak? Kalau akak tak sudi, saya tak kesah. Saya nak cerita gak. Nak dengar atau tak nak terpaksa la akak dengar jugak.hehehe”

“Ye la, ape kebendanya kamu ni?”

“Macam ni kak,saya selalunya kat dalam kelas happy je. Riuh rendah kelas tu saya buat sampai nak runtuh siling. Tapi bukan saya seorang. Saya ada gang.hehehe..”
“Saya selalu riang-riang ria ngan seorang awek ni, tapi dia bukan awek saya la. Punya la berseronok bersama memeriahkan kelas tetiba saya tahu dia dah ada BF so kawan-kawan saya nasihatkan la supaya saya control sikit. So tak ape la,saya dah control la sikit. Tapi tiba-tiba saya datang kelas hari ni…”

“hai budak..”aku sapa riang..

Shhuuu…~ aircond Panasonic berderum garang…

“kaaaakkk..dia tak cakap dengan saya hari ni. MUka kerek nak mampos. Saya pon Tanya la kawan sebelah dia,kenapa minah ni angin semacam je. Dating dengan bulan ke?haha” Muhammad masih mampu tersenyum. Untuk mengurangkan stress keadaan dia terpaksa buat lawak. Lawak bangang.haha

Minah ni bengang dengan aku rupanya. Pasal apa? Ta payah cakap la kat sini sebab bagi aku memang masalah bodoh gler untuk diberatkan.

“kamu ada perasaan kat dia eh sampai kusut macam ni..” sempat lagi akak kerani ni nak sakat aku.hishh..

“kak,saya tolak tepi dulu bab perasaan ni sebab bagi saya yang penting kawan. C’mon la nak palau kawan macam ni. Dengan kawan-kawan saya yang lain dia nak cakap pulak. Saya pon nak masuk kelas hilang mood la. Tak kan nak belajar sambil dengar bunyi aircond buruk tu kot. MAti la saya macam ni.”

Memang kusut la perompuan macam ni…

“kakak, sebab tu la saya single mingle je dari dulu sampai sekarang. Perompuan ni leceh.hahaha..”

Balik rumah…

“Maakkk…nanti saya nak kahwin mak carikan bakal isteri saya eh.” Muka manja + gedik +nakal jugak yang pertama menyapa ibu bila bukak pintu rumah warna coklat tu..

Ibu dah lain macam muka. Gatal sungguh anak teruna aku sorang ni. Balik kelas terus cakap pasal kahwin. Memang hilang akal..ish3

“ini ciri-ciri isteri saya yang perlu mak penuhi..:”

1.Cantik. kalau boleh bagi la muka ala-ala korea sebab saya minat korea. Tapi kalau muka gadis melayu pon boleh la…

2.Kaya. biar masa kahwin tu dia dah ada dua bijik BMW 5 dengan Honda Civic. Saya tak kesah ibu, sebab masa tu saya dah pakai Ferari .

3.Pandai. kalau boleh ibu cari yang multi-tasking la. Seorang pakar sakit puan Ok jugak. Kalau sakit tuan lagi bagus sebab senang sikit saya. Saya tak kisah dia kerja hebat macam tu sebab masa tu saya dah jadi pakar cardiology.

4.Beragama. saya nak yang hafizah la ibu. Sebab nanti malam-malam.”yang..check bacaan abang setengah juzu’ nanti abang bagi hadiah..lalala~”
Kalaulah ibu memenuhi semua criteria diatas, tanpa ragu-ragu saya nikah wanita tersebut. Ibu nak bagi yang fashion ninja yang tutup tinggal mata pon saya ambil ibu. Sekarang ni saya tak nak fikir pasal perempuan dah.buat semak perut je..hahaha..
Mak Muhammad geleng kepala. Macam-macam anak laki aku sorang ni….

Keesokan harinya…

Turun sahaja dari kereta wira hitam dia dah mula menyanyi sendiri. “Tittot” bunyi alarm kereta. Setiap langkah dia sentiasa diiringi dengan nyanyian. Tidak berapa jelas apa yang dia nyanyi tapi lebih kurang rentak macam nasyid. Alhamdulillah…hehehe..

“kakak..saya datang kembali dengan dendang..hehehe” Muhammad hadiahkan akak kerani tu senyuman yang penuh makna.

“senang hati kamu muhammada hari ni..”

“biasa la akak..bujang mana yang tak senang…”






tengok sibujang kat atas ni pon,senang je kan hidup dia.telan manusia rileks ikot suka hati dia je. tak payah fikir apa. nak kena mintak izin kat awek dulu ke. kena marah dengan awek sebab baham manusia ke. semua tu tak ada sebab dia bujang. bujang senang...hahaha

(cerita diatas tiada kaitan dengan penulis)

sekian terima kasih...

17 comments:

Anonymous said...

wahahahahahahahahahahah

tomatokering :) said...

hahaha,,mmg bujang senang ;)

tak kan tak kenal? haha said...

cerita dia atas ada kaitan sikit dengan penulis. hahahhaha

FAHMI said...

bro,dah kata xda kaitan xda la.hahaha

S..U..D..@..I..S said...

cettt...tetunggu2 apa cite seterusnya..ending cmtu ja..sambungla lagi

zureen said...

hhahah! lucu-lucuuu!

zaMir said...

bleh tahan lawak nih..

QaRaMi HasHim said...

takde kaitan dgn penulis ker??
tp cm ade kaitan ngan aku je..
hahahaha

FAHMI said...

hahaha.pernah merasa ke bro?kui3

Muaz Faris said...

ramai semacam je org komen ni.. ko buat ape sampai boleh jadi camni?

FAHMI said...

jadilah bujang senang..semua jadi senang..peace no war.haha

Anonymous said...

tapi wira hitam di atas ada kena mengena dgn penulis =P bagaimanakah yang dimaksudkan 'tiada kaitan dengan penulis'? -Adibah Ishak-

FAHMI said...

macamlah kat dunia ni ada satu je wira hitam.btol x?hahahaha

cik grrr said...

mau kawen ckp je la...dh lyak pun....cri kje je...

FAHMI said...

dah layak ke?btol ke ni?lalala~=p

♥sophie♥ said...

hahaha,,:DD

ANIS AFIFA said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...