Mengorat Abang Macho Di MUAZFARIS.COM

Saturday, November 6, 2010

Banjir Kedah-Perlis 2010

Salam 1Malaysia kepada semua...

Fuhh..Tadi setelah dekat 4 jam dalam kereta akhirnya sampai jugak kat perlis ni. Memang gila sebab biasanya dari kedah ke perlis tak samapai sejam pon tapi hari ni dah dekat 4 kali ganda..Sebab apa? sudah semestinya sebab banjir.hahaha

Memang ikut hati taknak dah post malam ni sebab letih sangat tapi dah janji la katakan.terpaksa la tunaikan.huhu..sebelum tu untuk pengetahuan la, esok kat rumah ayah aku kat perlis ni ada kenduri. Tak besar sangat pon just 5 buah khemah. Ini kenduri sambut menantu punya pasal la..haha

So, masih jadi persoalan berapa ramai yang akan datang esok sebab mungkin ada tetamu yang dijemput tapi dah terperangkap banjir pulak. macam mana nak datang? nasib baik la keadaan banjir kat perlis ni semakin ok so doa2 la esok jalan kat kangar ni semakin ok.aminn...

okay2, berbalik kepada kisah banjir ni...

seorang warga emas yang bernama aisyah,78 tahun telah mengatakan bahawa selama hayat beliau, belaiu tidak pernah lalui banjir sehebat tahun ini. Beliau mengatakan sebelum ini banjir seringkali berlaku tetapi tidak sehingga menenggelamkan alor star yang merupakan ibu negeri kedah darul aman. pada tahun ini Alor star telah dinaiki air pada kawasan yang tidak dijangka. begitu juga keadaan airport dan juga sebahagian highway yang terpaksa ditutup kerana aras air yang tidak dapat dilalui oleh kereta.

haha..hari ni aku dah temu ramah tok aku sendiri dan dia cakap seperti yang kat atas la..

Yang peliknya ialah perlis juga ditenggelami air. tapikan, dulu ada seorang cikgu ni cakap negeri yang paling last kena banjir ialah perlis. sebab apa? sebab kalau tengok peta malaysia perlis duduk kat atas sekali so yang pertama akan masuk air ialah johor dan yang terakhir ialah perlis. Benar bukan? haha..



Dah tengok peta kan? tp kenapa perlis masih banjir sedangkan johor tak banjir lagi?fikirkanlah...haha

yang best banjir kali ni sebab aku berpeluang tengok orang kampung bekerjasama bantu membantu.Jalan ke perlis dari kedah sebenarnya dah kena tutup sebab banjir tp mase tu ada satu jalan je yang ok untuk kete2 ni lalu tapi memang mencabar la jalan dia.


yang kat atas ni jalan yang kitaorang terpaksa lalui.kiri kanan sawah..

Dan yang paling aku tertarik ialah kat tengah2 sawah ni ada signboard mcm kat highway..cool gler la orang2 kampung ni.kreatif dan baik.





Yang kat atas ni semua gambar Signboard cowboy style.menarik gila..hahaha
Yang bawah ni korg tengok je la pemandangan ya.aku malas nak tulis da.kalau ada pape nak tanye,tanye la ye.insyaallah aku jawab.haha






so sorry la sikit je gambar.special thanks to my abang ipar bagi pinjam xperia dia untuk aku snap gambar2 ni.hehe..

Cukup sampai sini sahaja,kalau nak lagi gmbar boleh request.haha
salam...
Read more...

Nantikan..

Salam semua..

aku kini kembali setelah dah hampir tah berapa bulan xupdate ini blog tp jangan risau..aku masih disini.ceh..

aku sekarang kat perlis dan sekarang ni tengah banjir besar. semalam aku balik dari kedah ke perlis dan perjalanan dia memang..pergh..best gler la..

So,post kali ni just sebagai propaganda je. nak bagi korang baca post terbaru untuk malam ni. Sebab aku xsempat nak transfer gambar2 banjir yang aku dah ambil so tunggu je la malam ni ya.

Rugi tak tengok gambar2 tu sebab wartawan pon tak dapat gambar macam ni. So,kalau taknak rugi follow la blog ni.hahaha

(ayat kat atas poyo tahap tak hingat, tapi jangan risau,kalau tak seperti yang dijangka,korang boleh claim balik masa korang.lagi poyo.ahahaha

teruskan bersama saya di edisi Banjir 2010..daa~
Read more...

Thursday, October 14, 2010

Hikayat Sang Rambut


"My hair is my dignity"

"My hair is my pride"

Akhir sekali ada yang cakap..

"My hair is my life".....

Menarik bukan? Tapi inilah antara kata-kata yang pernah keluar dari mulut2 mereka yang amat sayangkan rambut mereka termasuk aku jugak la.Tapi aku tak cakap la benda2 kat atas ni. Walaupun rambut aku tak cantik tapi aku tetap sayang dengan rambut aku.hahaha...

Cuba tengok rambut aku kat gambar atas.. Sekarang semua tu tinggal kenangan je. Punyalah susah nak simpan rambut panjang macam tu time zaman2 sekolah ni sekali Zaappp... Keluar arahan untuk tarah itu rambut..

Post kali ni aku tak nak mengutuk atau berkata kepada mana-mana pihak kerana pasti akan ada yang terasa hati. Aku tahu akan ada yang terasa hati sebab antara pembaca setia blog aku ni adalah cikgu aku sendiri jadi kalau aku luahkan perasaan lebih2 pasal sekolah aku kat sini, kang ada jugak yang kena sound kat sekolah.lalala~

So aku nak cerita sikit kenapa rambut kami pelajar2 tingkatan empat kesemuanya kena tarah. Supaya para pembaca sekalian memahami situasi aku sekarang. Minggu lepas kami telah melalui satu perkhemahan tahunan jadi pihak sekolah telah mengeluarkan arahan kepada semua pelajar tingkatan empat untuk menggondolkan kepala. Memang tak bagi can langsung sebab diorang suruh potong pakai No.2. kejam tak kejam memang kena gondol jugak..Sedih2...

Antara yang menarik jugak adalah mereka yang mengatakan..

"Kena botak ni rasa macam kena bogel dikhalayak ramai"(18sg)

Memang sesetengah orang yang tidak biasa botak akan rasa macam tu. Cubalah bayangkan selama ni rambut panjang smart2 sekali kena gondol terus. sama macam selama ni pakai baju smart2 sekali kena bogel tak ada baju. Macam itulah perasaan mereka yang merupakan pencinta rambut.

Ada jugak yang keras kepala sikit. Tak nak botak terus pakai No.2 so mereka mengambil keputusan untuk potong ikut No.8. Memang jauh berbeza la tapi kata-kata menarik yang keluar untuk menggambarkan situasi tetap akan keluar. Mungkin agak kotor sedikit jadi saya mintak maaf..

"Potong pakai No.8 ni tak ada la rasa macam dibogelkan tapi still macam pakai b*a dengan sp*nd*r masih agak bermaruah jugak la tapi memang tetap malu"

Aku ni memang keras kepala sikit. Kalau kepala ni hentuk kat batu memang tak pecah. nak lawan kepala ni kena bawak sini kepala diamond baru aku nak tunduk sedikit. Tapi macam kauselor aku cakap batu lawan dengan air so kalau nak lawan kepala aku ni bawak sini air baru aku cool...Ni bagi tips ni..hahaha

So, kerana kekerasan kepala aku maka aku pon turut potong rambut ni pakai No.8. Masih ada rambut tapi tetap rasa botak.ish3...

Bagi aku, Rambut ni adalah identiti. style rambut yang kita buat melambangkan siapa diri kita. Kalau punk dia buat rambut punk, kalau goth dia buat rambut gothic dan kalau ada gaya ala-ala jambu dia buatla rambut belah tengah. Ada seorang ni pernah berkata kalau kita nak tengok seseorang tu berubah kearah mana kita tengok rambut dia berubah kearah mana. Kalau dulu rambut dia sikat kemas je tapi tiba-tiba dah start cacak sana cacak sini maksudnya dalam diri dia tu dah start ada problem la tu.

Lagi satu pendirian aku ialah rambut ini ialah sumber keyakinan diri. secara jujurnya dengan rambut aku panjang dan aku puas hati tengok rambut aku, tahap keyakinan diri aku untuk berhadapan dengan orang amatlah tinggi. Benda ni memang terbukti dalam kehidupan seharian aku.

Aku ingat lagi tahun lepas aku berpidato kat sekolah dengan keadaan botak(baru balik dari kursus KRS) then aku dapat No.2 tapi tahun ni aku berpidato dengan rambut yang panjang dan kemas maka aku pun dapat No.1.hahahaha..Fakta ni...Maka aku punya teori keyakinan diri bersangkut paut dengan rambut memang terbukti dan tak dapat nak ditolak lagi...

Mungkin setakat ini je aku nak cakap pasal rambut. Kalau nak cakap lagi boleh je berjela-jela sampai tak habis tapi takut korang tak larat nak melayan aku membebel la.. Semua yang aku tulis kat atas ni adalah pendapat dan prinsip aku sendiri. kalau ada sesiapa yang tak puas hati atau tak bersetuju maka korang ikutlah prinsip dan pendapat korang sendiri. Jangan kacau prinsip rambut aku...hahaha..

p/s: tengok brader kat bawah ni, botak pon masih macho walaupun muka dia kat dalam gambar ni pelik sikit. tak make up kot. So, kepada insan2 terutamanya kawan2 aku yang dah kena gondol jangan la bersedih. Nak rambut cepat panjang pergi la cari bond sapu kat kepala tu..Sekian


Read more...

Wednesday, October 13, 2010

Perginya Dikau Pasti Berhikmah...

Sedih yang tak terkata..

Marah yang dah tak tertahan lagi…

(aku speechless!!!)

Dialah yang paling berharga dalam hidup aku. Aku tidak pernah terbayang akan kehilangan Dia. Aku pernanh mengungkapkan yang Dialah teman dalam hidup aku buat masa ini. Kami amat rapat. Amat susah sekali untuk berpisah. Akan pergi kemana sahaja bersama. Aku dengan dia memang ideal. Dia memenuhi minat serta citarasa aku. Tapi kini dia sudah tiada……..Aaaaaaaaa…!!!!!!!



Tapi masa inilah untuk belajar merelakan serta meredhai pemergian benda2 yang bernilai dalam hidup..

Belajar2!!!!

(sumpah sedih gler...kena kumpul beli baru ni..iPod 4g la kalau mcm ni punya pasal)
Read more...

Saturday, October 2, 2010

JOM KAHWIN.....


Selamat sejahtera kepada semua pembaca...

Encik spiderman dan family dah boleh buat sarang dah kat blog ni.. Xda masa nak update langsung tambahan pula kemudahan internet disekolah terhenti buat sementara waktu. Tapi takpe, aku dah rancang perancngan yang smart untuk masa depan internet aku kat sekolah..hahaha(devil laugh)

Hari ni aku kat skudai...

Rasa seronok sangat dapat jalan2 sama2 dengan satu keluarga tapi sayang ada sorang lagi tercicir kat negara orang. Nun jauh kat Uk sana tu so dia tak dapat follow kitaorang. Kesian sunguh..hahaha..

Aku sekarang ni selalu jalan2 sorang diri membawa diri.eceh..dok melayan perasaan je la jawabnya. Bukan bercinta tapi berangan.hahaha..

Sekarang ni rasa macam diri ni da semakin membesar. selama ni tak sedar diri lagi.hahaha..kakak2 semua dah kawen dan sekarang dalam family aku tinggal aku seorang je yang belum kahwin. Maka soalan yang paling femes time kenduri yang lepas adalah tarikh aku akan bernikah..wahahaha..seronok2.(gatal nak mampos)

Ramai sangat yang tanya aku soklan yang sama.. maka atas dasar itu aku buatlah jawapan skema aku sendiri..

"Kamu ni bila lagi nak kahwin, dah berjanggut dah tu."

aku jawab...

"Tak lama lagi makcik/pakcik, kalau boleh lepas spm nak kahwin terus"

maka terdiam la mereka2 yang bertanya..hahahaha...

kalau aku nak jawab lama lagi nanti adalah yang suruh aku kahwin awal so merbahaya sebab menimbulkan keinginan tersebut.kah3..

Tp dalam hal ini mak aku dah pesan awal2, dia cakap biar nama tu dah ada title kat depan tu baru kahwin.mak nak kamu jadi Dr. fahmi atau ust. fahmi baru g cari anak dara orang. sekarang ni belajar rajin2 dulu..hahaha..susah2..

Kakak aku cakap pulak memang berjambang berbulu dulu la baru nak kahwin kalau macam tu. aku setuju dengan kakak aku tuh. buat ape kahwin lambat2 kan? sekarang ni kepala dah start beruban tah2 time nak kahwen tu rambut hitam dah mula pupus pe..bahaya2..haha

Jadi kesimpulannya senag je..belajar rajin2, biar dapat result gempak2 tahap tak hingat pastu dapatkan scholarship yang dahsyat2 lepas tu....jap..belajar dulu sekejap bila dah rasa selesa apa tunggu lagi. KAHWIN!!!! tunggu lama2 buat berbukit je dosa dalam hati ni..lalala~

kalau tgk gambar kat atas tu pon memang mencabar sungguh sebab pakcik dan makcik anjing pon sudah selesai di ijab kabul.tercabar bukan?? Kita bila lagi??hahahaha

mintak maaf kepada semua pembaca kerana post kali ini mungkin tersangat putus fius tp memang macam ni lah keadaan aku sekarang. kalau ada family aku baca post ni mesti bising punya la..hahaha..

aku nak sarankan kepada semua remaja kat luar sana tu, marilah bernikah cepat2 sebab nanti liang dosa banyak yang terttup..hahaha

sekian dari aku, salam..=)
Read more...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...