Mengorat Abang Macho Di MUAZFARIS.COM

Saturday, August 27, 2011

Tujuan Dan Cita-Cita Seorang Blogger

Apa Tujuan Dan cita-cita aku Sebagai Seorang blogger??


Baru-baru ni aku berkesempatan berjumpa dan berbuka puasa bersama beberapa orang blogger di majlis berbuka puasa bersama Octove.Com. Aku sempat berbincang beberapa isu bersama mereka dan sudah pasti isu sekitar dunia blogging menjadi topik hangat.

Blogger sekarang biadap dan tidak jaga isu sensatif ketika menulis. Menulis apa yang tidak sepatutnya ditulis dan menjadi bahan bacaan orang ramai. Kutuk orang sana sini. Menghina individu mencaci organisasi. Blogger sekarang ramai yang tidak MATANG!!

Jom kita menilai kembali tujuan kita berblogging. Kita renung kembali apa kita inginkan dari setiap penulisan kita. Adakah ia membawa kepada kesan dan hasil yang baik atau sebaliknya. Jangan buang masa pembaca dengan membaca entry kita yang tidak berfaedah.

Allah firman,

"Telah berjaya orang beriman..mereka yang menjauhi perkara yang sia-sia"

Jangan sia-siakan waktu kita dengan benda yang sia-sia dan jangan sia-siakan waktu pembaca kita dengan benda yang sia-sia. Macam mana yang dimaksudkan dengan Perkara yang tidak sia-sia, tunggu entry aku yang akan datang.

Fahmi: Baru sampai perlis.. Penat driving.

10 comments:

♥tiehanurfatiha♥◕ ‿‿ ◕♥ said...

yang pasti, semua terletak atas kiter, jaga mulut, jaga penulisan~:) eheeee! kan..? :)

mizz_pua said...

even aq nie blogger bru gak..tp aq da tetapkn syrat xnk citer sal BF..n x nak kutuk2..insyaAllah dlm blog aq xde bnda2 tue..hehe

chekgu kechik said...

peringatan penting utk newbie cam sy..hehe

KBLOG said...

silap hari bulan kena saman...

Nyamuk Terbang said...

aku berpegang pda prinsip
berblog kerana ikhlas
nk mnympaikan dn berkongsi ilmu

Urzain Hussain said...

prinsip aku pulak..
biar usaha sendiri mengecapi kejayaan dengan cara sendiri..:)

Razil Tahir said...

sbgi blogger baru, aku pun tataw pnulisan ok ke tak dan melanggar ethics blogging ke tak...
tp for now xde kutuk2 org lg la...
perli member sndiri tanpa sbut nme ade la.. xper ker?

Far8 budak baik said...

tu ar gaduh sana sini kn..
saje je nk tarik perhatian org..
grrr..
haha!!!

AMMAR YASIR said...

Xmo gaduh2... Raya dah dekat. Happy blogging

yusuflaili said...

Salam;
aku menulis dlm blog ni untuk suka2 je..tak ada niat lain,yg kedua untuk cari kenalan dan ketiga cari ilmu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...