Mengorat Abang Macho Di MUAZFARIS.COM

Friday, December 31, 2010

Friendship


you'r my friend and that is true,
but the gift was given from me to you.
we went thru moments that were good and bad,
even moments that were happy and sad.
you supported me when i was in tears,
we stuck together when we were in fear,

its really sad that it had to be this way,
but it has reached its very last day.
miles away cant keep us apart,
'cause you'll always be in my heart.

Setiap pertemuan pasti ada perpisahan. Itulah Sunnah alam dan sunnah kehidupan. Setiap permulaan pasti ada pengakhiran. Setiap pen yang baru dibeli pasti akhirnya akan habis juga dakwatnya. Begitulah setiap perkara di Dunia ini, pasti akan ada pengakhirannya. Kitalah yang akan menentukan ianya happy ending ataupun nightmare ending. Adakah pengakhiran segelas susu yang banyak khasiat berakhir dengan manfaat khasiatnya kepada manusia atau dibiarkan lama sehingga busuk dan terus dibuang kedalam tong sampah. What a sad ending for a cup of milk. HAHA..apa aku merepek ni??

Setelah aku bertapa selama enam minggu di satu pusat tusyen berdekatan rumah aku, akhirnya aku terpaksa juga berpisah dengan makhluk-makhluk di tempat pertapaan aku tu. Mereka sudah seperti keluarga aku...

Bila aku tersedak ketika bertapa..maka akan ada insan yang datang untuk merawat aku. Bila aku tersungkur tersepak batu-batu kat dalam gua tu, akan ada insan yang mulia datang angkat aku dan bawa aku ketempat asal.

Bila aku kesunyian, maka akan ada makhluk periang yang akan mewarnai hari aku. Bila aku bosan, maka ada juga mangsa yang akan jadi bahan gurauan aku. Maaf kepada yang terasa bila aku bergurau terlebih atau aku bergurau pada masa dan tempat yang salah.huhu..

Bila dah setiap hari makan sama-sama, basuh pinggan sama-sama, beratur basuh pinggan sama-sama dan solat jamaah sama-sama, tidakkah terasa satu ikatan yang kuat antara kita telah wujud. Apa-apa proses chemistry yang cikgu aku nak jalankan tidak akan mampu memecahkan bond antara kami semua. Benar bukan?

Dalam persahabatan, pasti akan ada perselisihan faham. Bahkan dalam apa-apa perhubungan. Nenek dan atuk kita yang sudah lama bercinta pun turut juga akan ada perselisihan faham. Antara world war ataupun merajuk-merajuk manja sahaja. Memang tak dapat dielakkan. MAka aku nak ambil kesempatan ini kepada semua pembaca, Mohon maaf ku pinta.=)

Pesanan akhir, hargailah sahabat-sahabat kita.

ps: maaf kepada semua pembaca,entry kali ini mungkin berbaur keemosionalan yang amat tinggi. Mungkin kerana semacho-macho aku ni pon, aku tetap sentimental leleh punya.hahaha..Maaf semua.Peace.=)

18 comments:

Queen F said...

setuju dengan fahmi.. :)

setiap pertemuan pasti ada perpisahan.. dalam bersahabat mesti ada gaduh sikit2..

jujur lah dalam bersahabat.. :)

FarhaNezam said...

memang sentimental la bro HAHA..
Tapi itulah persahabatan..

LavenderPurpleMe said...

yup! dgn kwn pun kdg2 msti ada pselisihan faham...jd kne la carik jln yg tbaik utk atasi masalh nya kn? hee~ ;D

baem said...

k0 paggil kmi makhluk.. ter0k tol laa apprentice aq..
(Master)

ruby zaizi said...

bteol tu betol :)

nulhazwany abdul malik said...

adat berkawan, kalau tak gaduh, tak seronok.

kawan datang dan pergi. dah jadi hukum dunia. ^^

Cikgu Nurin said...

sahabat...ada yang membawa suka,ada yang membawa duka;....:)))))

Misz Mas. said...

iye..kalau dah bertemu mesti kene berpisah akhirnya.aku pon berjaya ko emosionalkan wahai encik fahmi..wuu

:: Zanna :: said...

Besala setiap pertemuaan ad perpisahan... =.=

peace no war!!!

Sae said...

alorh..tacing...pertemuan ngn perpisahan tu adat. mmg tak lepas dari kehidupan kita...

cik grrr said...

xpe la fahmi, mmg mcm tu, tahniah fahmi awk dh jupe kwn sebnr awk. ^^
tu adlh pencarian yg sukar, memori pasti kekal, hadiah xsemesti nya kekal fahmi.
hadiah terbaik adlh memori.

T_T....emo buat kita menghargai kehidupan fahmi.

'yAnA' Cute said...

Haa...btol 2 Fahmi..
~~Hargailah persahabatan yang kita miliki~~

Friendship 4 ever n ever.. =)

kimchisu said...

tapi kalo mereka x hargainya??
wawawaawaa

Akeylala xD said...

YEAHHH ! setuju ! hihihihihi

rai :) said...

tah, ape makhluk pulak? hahaha.. segannya sy seorang disitu :D

FAHMI said...

rai sentiasa yang tercomel.peace..=p

naem glizzy said...

nothing is precious but friendship :)

AMMAR YASIR said...

Galas beg nak pergi mana tu..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...