Mengorat Abang Macho Di MUAZFARIS.COM

Tuesday, December 21, 2010

SPM Diceraikan Dengan Cerai Talak TIga


SPM 2011 baru lepas beberapa minggu lepas...


"Lepas spm ni kita nak buat ape eh.?"


"Aku nak keje la cuti ni."


"Aku nak duduk rumah je. Ganti balik waktu tidur yang terkorban sebelum ni."


"Aku nak duduk dengan mak aku selama cuti ni."


"Aku nak belajar memasaklah. Mana lah tau tiba-tiba kahwin,boleh la jugak masak makanan untuk suami, tak kan nak bagi makan ulam je setiap hari."


Semua kawan-kawan Leha kecoh sembang sesama sendiri perancangan mereka pada cuti panjang mereka selepas SPM.


Dengan muka rileks tahap dewa langit kelapan belas, Leha jalan lenggang kearah kawan-kawannya..


"aku cuti ni kahwin,jemput datang lah ye..."


shhuuuuu...~


(seekor katak pisang sesat tiba-tiba muncul dan lompat tengah-tengah bulatan geng Leha)


Aaaaaaa.....ada yang melompat,ada yang lari belakang pintu dan ada juga yang meniarap sambil mengangkat tangan tanda menyerah diri...


Sumpah masam gila katak tu, anti klimaks. Nasib baik ciptaan Allah, kalau tak aku dah maki hamun kau dah.


"kau nak kahwin?"


"Gila awal, lepas SPM terus kahwin?


"Kau jampi anak teruna sapa ni oi?"


"Ajar aku doh jampi yang kau guna tu. aku nak kahwin awal gak..hahaha"


Leha hulurkan beberapa keping kad jemputan majlis perkahwinan dia kepada kawan-kawannya..


Assalamualaikum semua...


Ini kisah benar. BUkan main-main Ok.hahaha...


Si Leha ni lepas dia bercerai talak tiga dengan SPM terus dia cari pengganti pasangan hidup dia. Siap cerai talak tiga tu. memang dah menyampah habis kat Pakcik SPM ni. Kisah ni pasal kawan aku punya kawan..


Oleh kerana kisah ini, semangat aku membara.hahaha..aku nak kahwin awal tapi duit tak ada so, korang rajin-rajikanlah click nuffnang aku eh. Kat sebelah kiri blog ni ada tabung dana perkahwinan aku. Klik jangan tak klik yaw. time kasih semua.hahaha...


"Sedeqah itu amal jariah. Rajin-rajinkanlah bersedeqah."


Peace~=)

11 comments:

Anonymous said...

hahahaahahahahahahahahaahahhaahhahahahahahahahahahahahahahaha!

ini post angau neh! whahahahaa xD

Adibah Ishak said...

aduhh..cerita sape la nie? :D

nUmara... said...

hahah!!!
ok, sy klik utk kamu buat kawen...
kamu klik saye pny nk g ngr omputeh ni.. :p
*iklan.. :p

myssmie said...

kesian pkcik spm..xpasal2! hahah

FAHMI said...

tu la pasal. kenapa la pakcik spm ni dibenci sangat kan?hehe..tp taun depan saya kena kahwin jap ngn dia.tp ngn makcik spm la.yeahhh..

nub said...

gahahaha..

ceqq dulu putuskan hbgan tros ngan spm.bukan takat cerai g dah..hahah

Cik Alin said...

hahaha..
apedaa..

Fiqah Alias said...

hehe...lohh...ingatkan aper td..kasi saspen jer...=) hehe...

Anonymous said...

angau langau

ieMa ackLes said...

haha..
sengal....

Wahida Nasution Thakhrim said...

ha3.. tak pe, sama2 la klik nanti masing2 cepat kahwin.. (^^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...