Mengorat Abang Macho Di MUAZFARIS.COM

Monday, June 6, 2011

Pencemaran Keturunan


Rentetan dari entry aku INI, aku rasa macam nak buka satu lagi entry baru. Aku nak bagi pendapat aku sikit lagi pasal isu ini. Sebelum baca entry ni aku nasihat baca entry yang aku bagi tu kalau tak nanti korang blur tak faham. Tak nak baca? Suka hati korang, aku tak bayar bill internet korang pon. Haha..


Bapak haram, anak makruh. Aku tak nak cakap anak pun haram sebab tak semua keharaman bapak tu turun kepada anak. Sebab si anak mungkin boleh baik sikit atas faktor persekitaran. Namun..Si anak pun boleh jadi anak laknat walaupun bapa sekadar haram. Haha..Faham tak apa aku cakap ni??

"Bapak kencing berdiri, anak datang sebelah join kencing sekali..."

"Bapak tak bangun solat subuh, anak lega tak payah bangun awal.."

Nak aku tulis contoh apa lagi ni? ?? Tak payah dah kut nak tambah lagi contoh sebab aku yakin korang semua faham apa yang aku nak gambarkan. Maka, daripada entry sebelum ni dapatlah kita lihat bagaimana kesengalan ayah itu turun kepada anaknaya...

Tapi...Jap..Ada tapi ni. Aku tak cakap kes ini berlaku kepada semua orang. Tapi korang percayalah ini macam kitaran alam. Nak aku bagi contoh??

Korang pernah berzina, bukan pernah la tapi GEMAR berzina. Korang rasa anak korang akan berzina tak pada suatu hari nanti? Perangai syaitan korang ni akan turun pada dorang tak?? Haaa..kalau tak turun kat anak korang, jangan risau..Akan turun kat cucu atau cicit korang. Kesimpulannya, Sayangilah dan peliharalah keturunan anda.haha..

Ini peringatan keras. Kenapa tiba-tiba aku nak tulis pasal ni ek? Sebab ada satu entry dari Broframestone yang buat aku tiba-tiba nak tulis pasal ni. Nak baca? Tekan SINI.

Aku rasa tanggungjawab lepas kahwin sangat sangat sangat berat. Sebab tu aku tulis entry ni. Nak ingatkan diri aku terutamanya dan juga kepada orang lain. Ni pesanan aku....

Kepada yang belum berkahwin, Bersiap sedialah dengan sebaiknya untuk menjadi suami atau isteri yang baik. Ibu dan bapa yang baik. Bukan sekadar bersedia dalam aspek material semata tapi dalam mau berisi ye...AKu pernah pergi majlis akad nikah, pengantin laki baca istighfar pastu boleh sambung masuk ayat kursi terus. Dahsyat? aku pun tak tau macam mana dia boleh link ayat kursi dan istighfar.Hahaha..Aku doa dia tak buat benda pelik-pelik bila dia dapat anak nanti...

Kepada yang sudah berkahwin, Kalau dah dapat anak maka didiklah dengan sebaiknya. Kalau yang bakal dapat anak, bersedialah denagan sebaiknya. Kepada yang nak anak tapi tak dapat-dapat lagi, mungkin Allah bagi masa untuk korang bersedia. Mungkin korang tak cukup bersedia untuk menjadi mak ayah yang baik. Setuju apa aku cakap ni? Haha...

Mood:iman tak dapat diwarisi...

16 comments:

Bro Framestone said...

Bapak kencing berlari... anak hari2 kencing orang

: husna : said...

nice entry..
dunia sekarang makin hampeh.
pndailah kita jge diri.

FAHMI said...

Bro- Kencing orang memang nak kena la kan? Haha..

sc said...

bgus sgt la entri nih..haha~

BRO_MONDAY said...

fahmi : ai setuju dengan entry yu ni...('',) sama² lah kita beringat...mood yu tu pun betul, iman x kan dapat diwarisi...

FAHMI said...

Bro-thx sebab stuju.bukan senang nak ada orang setuju ngn penulisan kita.hehe

BRO_MONDAY said...

fahmi : benda betul, tipu lah kalo ada yam akan kata x setuju...terbaik, terus kan menulis lagi...jangan putus asa...

FAHMI said...

Bro: thx for ur support bro..hehe

bro said...

fahmi : no hal lah...sama² blogger kasik sama² suka lah...

cik Dil said...

tp kan kdg2 bukan salah kturunan, tp salah anak sndiri..^^

AKMA said...

yeah setuju tuh.. its kind of karma things kan

FAHMI said...

cik dil:yup,thats why cakap tak semua.hehe

CikHaniBhulat said...

sokong cik dil...tp serba cikit dew btul nya pe yg kamu tulis =]

Siti Nabilah Said said...

budak sekarang pandai melawan,so kena didik dari kecik :)

jangan lupa singgah sini : coklat boleh menyebabkan kematian ?

BezBuddy said...

sokong ko 100%...kawen its not all about sex...jgn tau wat anak je..jaga anak xtau

si para para said...

mana nak tumpah kuah kalau tak ke nasik...
minta di jauhkan semua tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...