Mengorat Abang Macho Di MUAZFARIS.COM

Thursday, February 10, 2011

Kau dah Romeo sangat Dah ke???


Bila dah duduk kat negeri yang itu bidaah dan ini bidaah...


"Ustaz, kenapa nak buat sambutan maulud nabi? Bukan ke zaman sahabat pun tak ada buat. Bidaah semua tu.."


Ustaz diamm..Dalam hati, aku bagi kau peluang nak tarik balik soalan kau tu...


"Sedangkan sahabat yang sayangkan nabi tahap gaban pun tak beriya-iya buat sambutan,kenapa kita terhegenh-hegeh nak buat. Bidaah tu ustazz.."


"Saya nak tanya kamu soalan..." Sebelum aku bagi pelempang kat hang...


"Kamu punya kecintaan dah tinggi tahap dewa ke sampai boleh kalahkan para sahabat?"


Terdiam mamat yang tanya soalan tadi. Kenapa kita buat sambutan maulud nabi ye? Sebab kita nak lahirkan rasa cinta kepada nabi. Bila buat majlis selawat ke, ada la sikit rasa insaf nak sayang kat nabi kita tu. Ni asyik sayang awek, bini, harta je...Betul tak?


Sempena maulidur rasul ni, jom kita muhasabah balik tahap kecintaan kita kepada nabi. Berapa banyak dah sunnah dia kita ikut. Kalau rasa-rasa perasaan sayang tu dah masuk dalam tanah, tenggelam kat lautan pasifik jom kita buat operasi..OPS SAYANG!! Ok tak?Haha..


entry ni berkesinambungan dengan entry aku yang sebelum ini. Boleh la baca sambil berkongsi dengan orang lain..Tambah pahala aku..hehe..


Mood: Takut sayang aku kat blog aku ni kalah sayang aku kat nabi. Memandangkan Ben Ashaari dah jadi follower aku yang ke-515(no cun) maka kena la buat entry yang tak bosan. Malu la dengan dia nanti.hehe..


4 comments:

AesyaZealous said...

perghhh ade love2 gitu..
mak aku pernah nasihat kat aku. kalau ade org cinta aku, pastikan lagi tinggi cintanya kepada Allah dan Rasul berbanding kepada aku.... perghhhhh...

mana nak cari niiii...

FAHMI said...

Haaaa...meh sini.biar aku carikan.Aku bab-bab cinta minta ni aku terer..Biar Dr. Cinta selasaikan masalah anda...hahaha(gelak org gila)

.: lalala :. said...

haha. padan muke mamat tuh! :)

Adibah Ishak said...

jom g maulud :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...