Mengorat Abang Macho Di MUAZFARIS.COM

Saturday, February 5, 2011

Sekitar Krisis Mesir



  • Ada orang pertikaikan kenapa ibu bapa yang anak mereka di Mesir ketakutan dan berharap anak mereka balik dengan segera. Apa yang nak ditakutkan?

  • Kalau benar anak itu pergi ke Mesir untuk menuntut ilmu agama dan dadanya sudah terisi dengan ilmu itu, apakah percaturan yang sewajarnya pada saat seperti ini?

  • Ada pihak yang mempertikaikan kenapa ibu bapa menyuruh anak balik sedangkan kalau benar anak itu faham tentang jihad, maka diorang mengutamakan jihad.

  • Kalaulah situasi di Mesir boleh diangkat sebagai jihad maka jika terkorban disana sudahlah pasti gugur sebagai syuhada.

  • Mungkin jika tidak dipanggil balik oleh ibu dan bapa, mereka akan sahut seruan jihad di sana. Sudah jelas ganjaran syuhada di sisi tuhan.

  • Jadilah ibu bapa yang cemerlang, gemilang dan tidak terbilang-bilang apabila melepaskan anak untuk turun berjihad di sana.

Ps:Ini ada orang cakap. Ada kebenarannya dan mungkin ada khilafnya. Hanya sekadar perkongsian dan percambahan idea bersama blogger-blogger sekalian.peace~


Mood: Kalau aku mati syahid, sebelum aku mati tu aku dah boleh tengok bidadari yang tengah menari ballet untuk aku. Nak Pole dance pun aku leh demand. Best2..(berangan seorang diri)

16 comments:

AesyaZealous said...

betul2..jihad beb.

perghh, kuat berangan rupenye..!!

Epul said...

ape lagi, pegi laa mesir cpt. bole syahid. dok malaysia mati accident time racing x dapat syahid. :P

Anonymous said...

hmm, bkn nk berjihad kena minta izin parents dulu?
lepas tuh, nk bergurau x sslh tpi jgn lah disebabkan gurauan tuh, mesej yg nta nk kasi org lain fhm lain.

sekadar menegur..

FAHMI said...

Kepada Anon, sebab tu kena ada parent yang cemerlang gemilang dan tidak terbilang-bilang yang sokong anak berjihad.

Terima kasih tegur=)

FariehanIbrahim [LBC] said...

jihad fisabilillah.
tp mgkn dyeorg xbese mcm tuuu,
msti mggelabah kn. huuhu!

.: lalala :. said...

betul. andai faham konsep jihad.
tapi ade khilafnye juge. ye dak?

DiriKu said...

benar juga itu. XD

Pembawa_Wacana said...

Erm.... orang sekarang mane ade semangat jihad dalam diri.. Sealim mane orang sekarang pun tak boleh banding seorang muslim yang biase di zaman Nabi..:)

zanetti_be said...

part nak tgk bidadari pole dance tue mmg best.jihad yang paling besar adalah jihad dalam diri sendiri.yang itu paling susah kan

logorithm said...

Sorry... ini gurauan ker serius nih?

Aku Skema said...

jihad mcm mana tu?x paham..bkn kt sana rusuhan nk tukar pemimpin ke?ke berjihad nk tukar pemimpin yg berganda lebih baik?sori kalau salah fakta

FAHMI said...

Ini serius..Jihad untuk naikkan islam. Biar kerajaan islam yang memerintah. Jihad jugak kan tu?

Maaf,aku tidak banyak ilmu~

Anonymous said...

nice post!~

neway, not all people think as some people think..
thus, not everyone in malaysia knows 'bout jihad
though..

-ahmaya-

man said...

mungkin jgk...

Adibah Ishak said...

kurang pahala jihad nak tgk pole dance..haha!

Anonymous said...

You can easily get ceiling fan as market is full of this item but it becomes important to
trust only the renowned name. Third type is named as ceiling fans with 3 lights
and where the room is small it is the most efficient option.

Depending on the homeowner's choice, they can either have up lights or down lights in them.

Here is my blog ... www.lordofthefilms.net

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...