Mengorat Abang Macho Di MUAZFARIS.COM

Friday, March 11, 2011

Tsunami 2011??


The Philippines, Indonesia, Taiwan and Papua New Guinea were bracing for possible tsunamis after an 8.9 magnitude earthquake struck off the northeast of Japan, sending waves crashing through coastal towns.

Ayuh kita muhasabah kembali. Ini semua ujian, bala kepada ummat manusia. Berfoya-foya di dunia melupakan kehidupan di hari kemudian. Allah nak uji kita. Allah nak uji supaya bila kita dalam kesusahan maka kita akan kembali kepada Dia. Penyayang kan Dia?

Kita selalu merasa diri hebat. Merasa diri semuanya betul. Merasa diri yang paling bagus. Tapi kita tak sedar kita ni makhluk yang sangat lemah di atas bumi ini. Allah bagi semua ini kepada kita supaya kita kembali merenung asal kejadian kita yang hina. Dari setitis air mani yang hina, tidak bernilai. Sekaligus mengingatkan kita betapa hebatnya Dia....

Semua benda di atas bumi ini milik dia. Kejadian gempa ini bukti kekuasaan Dia ke atas alam ini. Gempa ini bukan fenomena alam semata-mata! Tetapi ia percaturan Dia. Tanpa keizinan Dia tidaklah berlaku gempa ini. Betulkan kembali fahaman,gempa ini bukan fenomena alam!!

Ayuh muhasab kembali diri ini...

10 comments:

asfz lily said...

:'(

CintaZulaikha said...

sedey sgt..

Penyair SenjA said...

ALLAH MAHA BESAR...

Aqeela LaEn :3 said...

makin ramai org 'sesat' , makin banyak lah bala dari ALLAH .

Cik Yana said...

Banyak bencana dah sekarang ni. Kat malaysia tiba-tiba ada penyakit itu ini dah. Tanda-tanda akhir zaman. Semoga kita tak lalai mengerjakan suruhanNya selagi masa masih ada. Aminn~

AesyaZealous said...

bala ni, bala!

sekamar rindu said...

sangat mengejutkan lihat berita di tv malam ni...

moga x ada rakyat malaysia yg terlibat..

Epul said...

conclusion. semua kene blaja swimming ye. boleh berenang kat atas tsunami. :)

azi nur said...

tumpang simpati...semoga segalanya diredhai~

FAHMI said...

Epul:kalau dah ajal,berenang kat udara pon boleh datang tsunami dari atas langit.btol tak?hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...